01 Parcul Tineretului

by marius iancu

New Project!

Acesta este primul articol dintr-o serie ce va fi dedicata pasionatilor de fotografie si de plimbari. Articolele vor fi despre diferite parcuri, localitati sau zone si vor curpinde fotografii + localizarea acestora pe harta. Punand in evidenta locuri unde poti descoperi natura, oameni sau peisaje interesante, locuri pe care le-am descoperit in lungile mele plimbari, incerc sa vin in ajutorul celor care trec prin momente mai proaste, momente de plafonare in care parca nu gasesc nimic nou de fotografiat.

Deschid aceasta serie cu un articol despre Parcul Tineretului.

Print

Atentie! Pe harta sunt marcate locurile din care au fost efectuate fotografiile, nu locul fotografiat!

01

Parcul Tineretului

O fotografie realizata in ianuarie 2010, intr-o tura prin cel mai mare viscol pe care l-am intalnit vreodata in Bucuresti.

Echipament utilizat: Canon 450D + Tamron 17-50mm 2.8

02

2

Fotografie realizata in februarie 2012, intr-o perioada in care colindam orasul noaptea cu aparatul si trepiedul dupa mine. Multumiri prietenilor care ma insoteau si care inghetau alaturi de mine!

Echipament utilizat: Canon 5D mk II + Canon 70-200mm 2.8 IS

03

3

Fotografie realizata tot in ianuarie 2010, prin acelasi viscol naprasnic.

Am observat atunci ca vantul iti este foarte bun prieten cand vrei sa fotografiezi pasari in zbor pentru ca le ingreuneaza inaintarea si poti realiza mult mai usor focusul. Recomand fotografiatul pasarilor in zbor in zilele cu vant!

Un alt loc bun de fotografiat pescarusi in Tineretului este pe pod. Pozitia mai inalta sau egala lor te va ajuta pentru ca fundalul va fi format din copaci sau lac si nu de cerul care de multe ori nu este ideal ca background. Copacii si lacul vor forma un fundal mai intunecat si mult mai bun pentru fotografiat pescarusi decat un cer gri sau foarte luminos. Merita incercat asta in zilele in care cerul nu este tocmai albastru si plin de nori albi!

Echipament utilizat: Canon 450D + Canon 70-300 USM IS

04

4

Nimic nu se compara cu zilele insorite de toamna! Octombrie, 2010.

Echipament utilizat: Canon 450D + Tamron 17-50mm 2.8

05

5

06

6

07

7

08

8

Fotografiile 5, 6, 7 si 8 sunt realizate toate in acelasi loc al parcului, loc pe care l-am cautat mult timp. Auzisem de existenta Ciufilor de Padure in Parcul Tineretului, insa niciodata nu am reusit sa ii localizez. Am intrebat persoanele care isi plimba cainii si paznicii parcului daca au vazut bufnite prin zona, insa fara prea mult succes. Am colindat toate aleile parcului cu ochii prin copaci cu speranta sa ii observ, insa fara prea mult succes. Intr-o seara, in timp ce ma plimbam cu bicicleta, i-am identificat dupa zgomotul pe care il faceau puii si am stiut exact unde sunt, unde sa ii caut ziua. Cu toate astea, mi-au mai trebuit cateva ture prin parc ca sa pot da de ei si pe timpul zilei, pentru ca reusesc sa se camufleze foarte bine. Intr-un final i-am gasit iar de atunci in fiecare an, in jurul lunilor mai-iunie, merg sa ii vizitez. Stiu sigur ca din perioada in care depun ouale (in general in martie-aprilie) pana cand puii cresc (aproximativ prin iunie) sunt acolo.

Bufnitele sunt pasarile mele preferate si am o mare bucurie cand le vad si mai ales cand reusesc sa le fotografiez! 🙂

Echipament utilizat: Canon 5D mk II + Canon 70-200 2.8 IS

Plimbari placute si pasnice,

Numai bine!